|
|
|
Загрузить фото | Правила форума |
|
Результаты опроса: Нравится ли Вам новый Passat CC? | |||
Да | 82 | 85.42% | |
Нет | 4 | 4.17% | |
Воздержусь | 10 | 10.42% | |
Голосовавшие: 96. Вы ещё не голосовали в этом опросе |
|
Опции темы | Опции просмотра |
|
14.01.2008, 14:14 (13:14) | #1 |
Бабайка
Город: Киев
Touareg GP 3.0 V6TDI
Регистрация: 19.03.2007
Сообщений: 3,717
Поблагодарил(а): 2,830
Благодарностей: 10,312
Изображений в галерее: 297
Репутация:
17580
|
Новый Volkswagen Passat CC - Зачет!
Информационный блок Sportlichkeit trifft Eleganz Der neue Volkswagen Passat CC feiert Weltpremiere in Detroit Wolfsburg / Detroit, 13. Januar 2008 - Nur wenige Tage nach dem Jahreswechsel zündet Volkswagen das nächste Feuerwerk und präsentiert heute auf der North American International Auto Show weltexklusiv den neuen viertürigen Passat CC. Ein Auto jenseits des Mainstreams. Der neue Volkswagen vereint die Gegensätze. Er ist ein Coupé, allerdings mit vier Türen; bietet souveränen Komfort, strahlt zugleich pure Dynamik aus. Sein sportliches Interieur bietet Raum ohne Kompromisse. Die völlig neu designte Karosserie besticht durch die fließenden Linien der Silhouette. Das Dach spannt sich kraftvoll in flachem Radius von der Windschutzscheibe bis zum Heck. Unterhalb der Fensterkante folgt als prägendes Design-Element die scharf gezeichnete Tornadolinie. Neu entwickelt wurde auch das Panorama-Glasdach, das den Blick nach oben freigibt. Der seit mehr als drei Jahrzehnten erfolgreiche Passat bildet die technische Basis für das erste viertürige Coupé von Volkswagen. Der Passat CC wird weltweit ausschließlich mit hochmodernen Direkteinspritzern (118 kW / 160 PS bis 220 kW / 300 PS) angeboten. Weltweit einzigartig ist das neue Spurhaltesystem „Lane Assist". Droht das Fahrzeug unplanmäßig die Spur zu verlassen, hilft das Assistenzsystem durch einen korrigierenden Lenkeingriff. Die Sportlichkeit eines Coupés und den Komfort einer Toplimousine bringt die neue automatische Fahrwerksregelung „Dynamic Drive Control" (DDC) auf einen Nenner. Die Kernmärkte sind Nordamerika, Westeuropa und Japan. Der im deutschen Volkswagen Werk Emden gebaute Passat CC wird im zweiten Quartal des Jahres zuerst in Europa eingeführt. Ab dem vierten Quartal folgen die USA und Kanada, dann Japan. Вышел в свет новый кросавчег Passat CC что делать? Passat R36, Touareg R50, Passat CC - нравятся, но все не куплю ((( |
14.01.2008, 22:12 (21:12) | #6 |
Прокуратор
Город: Харьков
Регистрация: 19.03.2007
Сообщений: 1,238
Поблагодарил(а): 154
Благодарностей: 143
Изображений в галерее: 18
Репутация:
396
|
Цитата:
Если в плане дизайна, то безусловно СС лучше.
|
14.01.2008, 22:56 (22:56) | #7 |
Бывалый
Город: Архангельск
Touareg GP 2.5 R5TDI
Регистрация: 11.12.2007
Сообщений: 1,620
Поблагодарил(а): 23
Благодарностей: 361
Изображений в галерее: 19
Репутация:
590
|
Цитата:
в палне тяги...думаю со временем тож будет установлен не менее мощный агрегат...
|
15.01.2008, 09:41 (09:41) | #8 |
Туарегист - Эстет
Город: Москва
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 03.12.2007
Сообщений: 1,822
Поблагодарил(а): 763
Благодарностей: 913
Изображений в галерее: 2
Репутация:
1707
|
Для тех кто не читает по немчурски :-)
High-Style 4-Door Aims to Show That VW’s Styling Mojo is Alive and Well Volkswagen unveiled the Passat CC at NAIAS today, and it really is a looker. Long, low, and sleek, it aims to be a statement of cutting edge design: an artistic blending of cutting edge product design and everyday practicality. When it goes on sale later in the year, it will supplement the standard issue Passat sedan, giving the Passat lineup three unique bodystyles – sedan, wagon, and this third variant. In keeping with the car’s high-design message, VW’s product intro video showed it parked at the gorgeously minimalist Marmol Radziner modern pre-fab house near Palm Springs, a strong statement of practical yet avant-garde design. Volkswagen refers to the car as a coupe, despite its four sedan doors. Does this all sound a bit familiar? It should, as Mercedes-Benz captivated hearts and minds just a few short years ago with a similar idea, the beautiful CLS. A core difference between it and the CLS, of course, is pricing. While the CLS starts at nearly $70,000, the Passat CC is expected to sell at about half that price. The other fundamental difference, of course, is that the Passat CC is front wheel drive, while the CLS boasts rear wheel drive dynamics and visual proportions (the CC sports a short dash-to-axle and a long front overhang). They’re otherwise remarkably similar in execution with four comfortable seats, good rear legroom, frameless glass, a spacious trunk, but also poor rear ingress/egress and limited rear headroom. Can Passat CC Expect Long Term Sales Success? Many have wondered aloud whether the Mercedes-Benz CLS is a coupe, as Mercedes-Benz likes to call it, or a low-slung sedan. Industry analysts have long noted that coupe lifecycles generally follow a “boom-and-bust” pattern. In other words, as fashion items, they sell strongly at first but rapidly fall from grace within 18 months as they fall out of favor. In other words, most coupes don’t have staying power. Though many would argue that CLS is really a sedan, its sales history betrays a familiar coupe story. It sold a healthy 15,000 units in its first year (2005), but by 2007 its sales had nearly halved. Given Passat CC’s similar product execution, we would expect it to behave similarly in the marketplace. Sales Volumes Aren’t Everything, Though Though Passat CC may not ultimately sell in huge volumes, it can still help stir up excitement for the VW brand. Many have criticized VW’s latest products as lacking the “cool” factor that its offerings from the late ‘90s undeniably had. This sleek 4-door definitely has style, helping to alleviate concerns that the brand that once represented a refreshing and innovative alternative had gone all mainstream, sort of like an automotive equivalent to Modest Mouse. This will be crucial to VW’s future success, as the brand needs to remember that people love the brand precisely because it’s not like everyone else. If Passat CC can help spread this message, then it will have done its job. |
16.01.2008, 00:41 (23:41) | #13 |
Забанен по просьбе Vovika
Город: Харьков
Touareg GP 3.0 V6TDI
Регистрация: 18.05.2007
Сообщений: 2,562
Поблагодарил(а): 476
Благодарностей: 339
Репутация:
1099
|
Цитата:
Если VW будет двигаться в таком направлении - многим на рынке придется подвинуться
Была мысль еще - интересно как бы выглядел новый тур в новой концепции дизайна которую они применили к ЦЦ ? |
16.01.2008, 02:16 (02:16) | #14 |
Местный
Город: Москва
Регистрация: 15.07.2007
Сообщений: 586
Поблагодарил(а): 0
Благодарностей: 17
Репутация:
42
|
Ничего СС !! Только очень уж мне напоминает одну мою машинку (особенно фары ) тока та была просто Ci и двери две . VW пошел в нишу "гранд туризмо". А судя по последним веяниям, то и стоить СС будет как МВ CLS или 650-т.е ДОХРЕНА!!!! Так я и поверил,что с движком от 4,2 и выше она будет стоить половину МВ CLS.........
|
Последний раз редактировалось werewolf; 16.01.2008 в 02:24. Причина: Добавление фото. |
|
04.08.2008, 01:14 (00:14) | #15 |
Бьющий тарелки
Город: Харьков
Регистрация: 31.05.2008
Сообщений: 3,132
Поблагодарил(а): 2,069
Благодарностей: 1,683
Изображений в галерее: 5
Репутация:
2739
|
Цитата:
Ничего СС !! Только очень уж мне напоминает одну мою машинку (особенно фары ) тока та была просто Ci и двери две . VW пошел в нишу "гранд туризмо". А судя по последним веяниям, то и стоить СС будет как МВ CLS или 650-т.е ДОХРЕНА!!!! Так я и поверил,что с движком от 4,2 и выше она будет стоить половину МВ CLS.........
Так вроде 3,6 л., самый большой двигатель на СС! Или я что-то пропустил? |
16.01.2008, 11:36 (10:36) | #20 |
Местный
Город: Москва
Touareg 3.0 V6TDI
Регистрация: 03.06.2007
Сообщений: 282
Поблагодарил(а): 18
Благодарностей: 9
Репутация:
9
|
ага, воть значит как будет выглядеть мордочка нового Тура.....
З.Ы. а я думал, что СС типа кабрик? Чем данный вариант от седана отличается, просвятите плз |
|
|
|
|