|
|
|
09.03.2010, 02:27 (01:27) | #1 |
Бабайка
Город: Киев
Touareg GP 3.0 V6TDI
Регистрация: 19.03.2007
Сообщений: 3,717
Поблагодарил(а): 2,830
Благодарностей: 10,312
Изображений в галерее: 297
Репутация:
17580
|
Система полного привода 4MOTION и 4XMOTION
Система полного привода 4MOTION и 4XMOTION
Оригинальный пресс-релиз на английском 4MOTION and 4XMOTION Permanent All-Wheel Drive - In Two Versions: New 4MOTION drive offers significant weight advantages 4MOTION: Torsen differential and 31° climbing gradient 4XMOTION: Centre differential, reduction gearing and 45° climbing gradient Wolfsburg/ Florence, March 2010. All Touareg versions are equipped with permanent all-wheel drive. Unlike the first generation, however, two different systems are now being offered: 4MOTION for lighter off-road use, or - available as an option on the Touareg V6 TDI - the 4XMOTION system for tough off-road driving. The goal of the new 4MOTION drive was to offer a system which - while continuing to show good off-road capabilities as well as extremely safe and dynamic on-road properties - would be significantly lighter to improve fuel econo my values. 4MOTION New generation Touaregs with the base version 4MOTION system have an all-wheel drive system with limited-slip Torsen differential (climbing gradient 31 degrees) and electronic differential locks (EDS) at all four wheels. Like the Tiguan Track & Field, the Touareg also has an "Off-road driving programme", which - at the press of a button - tunes the ABS, EDS and ASR for off-road duty, activates Hill Descent Assist and adjusts the automatic gearshift points. 4XMOTION Nonetheless, there is still a worldwide clientele that uses the SUV under the most extreme conditions. As before, these customers can obtain the 4XMOTION drive (climbing gradient 45 degrees) with the Touareg V6 TDI. This option is offered as a "Terrain Tech" package. Like its predecessor, it consists of a locking centre differential with electrically controlled multi-plate differential and reduction gearing (2.69:1), increased ground clearance (10 millimetres in front, 15 in rear) and a fuel tank with 100 litres instead of 85. In normal operation, a slip-dependent and variable distribution of propulsive forces occurs between the front and rear axles (40:60). Moreover, the centre differen¬tial can also be locked for a rigid power distribution. The reduction gear level can be electrically engaged via the switch on the centre console. It permits maximum utilisation of propulsive force at low speeds. This is how the Touareg V6 TDI attains the noted climbing gradient of 45 degrees - a 100 percent grade. As an option, a rear differential with transverse lock and 100 percent locking effect can be ordered. The driver initiates activation of the differential lock (100 percent). To improve traction and dynamic performance, the transverse lock is automatically activated and metered according to the driving situation. To operate the different functions, the Touareg V6 TDI with "Terrain Tech" package has a rotary switch - similar to the one on the first generation Touareg - which the driver uses to adapt the car to driving conditions over five levels: 1. "On-Road"; 2. "Off-Road" (like "Off-road driving programme" plus automatic control of the mechanical locks); 3. Low (like "Off-road" plus activation of reduced gearing, higher shift points, no automatic upshift in manual mode); 4. Addition of centre differential lock; 5. Addition of rear differential lock. On both the 4MOTION and 4XMOTION drive systems, it is possible to manually deactivate the Stop-Start system in off-road driving. With the 4XMOTION system, it is also possible to deactivate ESP. On vehicles with air suspension, the "Lock" switch can also prevent unwanted lowering of the vehicle from the Off-Road level to the Normal level by locking the system at 70 km/h. |
Последний раз редактировалось ADDEN; 21.03.2010 в 21:20. Причина: перенесено |
|
13.08.2010, 16:23 (16:23) | #3 |
Почетный мембер
Город: Москва
Touareg 3.0 V6TDI
Регистрация: 12.12.2007
Сообщений: 2,181
Поблагодарил(а): 478
Благодарностей: 793
Изображений в галерее: 93
Репутация:
1751
|
Цитата:
Кто знает, задний редуктор в 4XMOTION, это муфта Haldex4 или что-то другое?
|
13.08.2010, 18:30 (18:30) | #4 |
Стреляный
Город: Санкт-Петербург
Touareg 3.0 V6TDI Exclusive
Регистрация: 17.10.2009
Сообщений: 827
Поблагодарил(а): 751
Благодарностей: 466
Репутация:
591
|
Цитата:
Точно не Халдекс, по своей сути, то же что и на GP с опцией блокировки заднего дифференциала.
Точно не Халдекс; по своей сути, то же что и на GP с опцией блокировки заднего дифференциала. |
19.08.2010, 13:40 (15:40) | #8 |
Местный
Город: Уфа
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 10.01.2010
Сообщений: 247
Поблагодарил(а): 5
Благодарностей: 53
Репутация:
28
|
Цитата:
На прошлой неделе, заезжал к ОД посмотреть на новый Тур. Сказали, что 4XMOTION будет доступен только со следующего года.
|
08.10.2010, 21:17 (21:17) | #12 |
Пунктуальный
Город: Санкт-Петербург
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 11.02.2010
Сообщений: 1,792
Поблагодарил(а): 1,221
Благодарностей: 3,009
Изображений в галерее: 8
Репутация:
3684
|
я уже летом заказал! все доступно! в декабре обещают
|
Поблагодарили: | Kinhart (20.02.2021) |
08.10.2010, 23:06 (22:06) | #13 |
Заблокирован
Причина: Мультирегистрация (qwertyk43i и picview) Город: Москва
Регистрация: 21.12.2008
Сообщений: 397
Поблагодарил(а): 203
Благодарностей: 422
Репутация:
426
|
Помоему тут вопрос в другом. Будет ли террайн теч на других версиях туарега, кроме 3 тди. Думаю, что не будет.
|
12.10.2010, 10:32 (09:32) | #14 |
Новенький
Город: Киев
Регистрация: 13.08.2009
Сообщений: 57
Поблагодарил(а): 6
Благодарностей: 31
Репутация:
81
|
Система полного привода 4XMOTION такая же как и на TOUAREG выпуска 2006-2009
т.е такая же раздатка и задний мост. ну естественно адаптирована под новую коробку, но технически решено также. |
08.11.2010, 16:25 (16:25) | #15 |
Пунктуальный
Город: Санкт-Петербург
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 11.02.2010
Сообщений: 1,792
Поблагодарил(а): 1,221
Благодарностей: 3,009
Изображений в галерее: 8
Репутация:
3684
|
Цитата:
Помоему тут вопрос в другом. Будет ли террайн теч на других версиях туарега, кроме 3 тди. Думаю, что не будет.
|
09.11.2010, 17:49 (17:49) | #17 |
Пунктуальный
Город: Санкт-Петербург
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 11.02.2010
Сообщений: 1,792
Поблагодарил(а): 1,221
Благодарностей: 3,009
Изображений в галерее: 8
Репутация:
3684
|
Цитата:
момент у 4.2 такой же как у 5.0 (r50).
вопрос исключительно политический. |
09.11.2010, 18:06 (18:06) | #18 |
Заблокирован
Причина: Раз и навсегда Город: стАлицо
Регистрация: 10.07.2007
Сообщений: 2,428
Поблагодарил(а): 8
Благодарностей: 242
Репутация:
270
|
центральную муфту не рвало.
раздатку не рвало (кроме раннего брака эл.привода). дохла сама коробка. ну так она и сейчас та же осталась. |
09.11.2010, 19:16 (19:16) | #19 |
Пунктуальный
Город: Санкт-Петербург
Touareg NF 3.0 V6TDI
Регистрация: 11.02.2010
Сообщений: 1,792
Поблагодарил(а): 1,221
Благодарностей: 3,009
Изображений в галерее: 8
Репутация:
3684
|
так вот и не хотят ошибки повторять. а тратиться на усиление бабосов жалко видимо и так купим
|
09.11.2010, 19:22 (19:22) | #20 |
Местный
Город: Санкт-Петербург
Touareg NF 4.2 V8TDI
Регистрация: 28.06.2010
Сообщений: 591
Поблагодарил(а): 33
Благодарностей: 332
Изображений в галерее: 4
Репутация:
485
|
Цитата:
центральную муфту не рвало.
раздатку не рвало (кроме раннего брака эл.привода). дохла сама коробка. ну так она и сейчас та же осталась. Добавлено через 42 секунды Цитата:
так вот и не хотят ошибки повторять. а тратиться на усиление бабосов жалко видимо и так купим
|
Последний раз редактировалось ИгорьК; 09.11.2010 в 19:22. Причина: Добавлено сообщение |
|
|
|
|
|